Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32133
Title: | Идея, замысел и гипотеза в педагогическом исследовании |
Other Titles: | Idea, Concept and Hypothesis of Pedagogical Research |
Authors: | Serikov, V. V. Сериков, В. В. |
Issue Date: | 2010-10 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Сериков, В. В. Идея, замысел и гипотеза в педагогическом исследовании / В. В. Сериков // Образование и наука. — 2010. — № 10. — С. 30-41. |
Abstract: | В статье прослеживается основная логическая линия развития педагогического исследования: от возникновения идеи и замысла до выдвижения гипотезы. Показаны некоторые условия и механизмы рождения идеи, превращения ее в замысел и реализация замысла в гипотезе. The paper shows the logics of pedagogical research: from idea and concept to hypothesizing. Conditions and mechanisms of generating ideas, concepts formation and hypothesizing are described. |
Keywords: | IDEA SOURCES OF GENERATING INNOVATIVE PEDAGOGICAL IDEAS CONCEPT MISTAKES IN HYPOTHESIZING ИДЕЯ ЗАМЫСЕЛ ИСТОЧНИКИ ВОЗНИКНОВЕНИЯ ИННОВАЦИОННЫХ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИДЕЙ ОШИБКИ В ФОРМУЛИРОВАНИИ ГИПОТЕЗЫ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №10 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-10_004.pdf | 336,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.