Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32133
Title: Идея, замысел и гипотеза в педагогическом исследовании
Other Titles: Idea, Concept and Hypothesis of Pedagogical Research
Authors: Serikov, V. V.
Сериков, В. В.
Issue Date: 2010-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Сериков, В. В. Идея, замысел и гипотеза в педагогическом исследовании / В. В. Сериков // Образование и наука. — 2010. — № 10. — С. 30-41.
Abstract: В статье прослеживается основная логическая линия развития педагогического исследования: от возникновения идеи и замысла до выдвижения гипотезы. Показаны некоторые условия и механизмы рождения идеи, превращения ее в замысел и реализация замысла в гипотезе.
The paper shows the logics of pedagogical research: from idea and concept to hypothesizing. Conditions and mechanisms of generating ideas, concepts formation and hypothesizing are described.
Keywords: IDEA
SOURCES OF GENERATING INNOVATIVE PEDAGOGICAL IDEAS
CONCEPT
MISTAKES IN HYPOTHESIZING
ИДЕЯ
ЗАМЫСЕЛ
ИСТОЧНИКИ ВОЗНИКНОВЕНИЯ ИННОВАЦИОННЫХ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИДЕЙ
ОШИБКИ В ФОРМУЛИРОВАНИИ ГИПОТЕЗЫ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №10
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-10_004.pdf336,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.