Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32138
Title: Особенности межличностного общения у дошкольников с патологией речи в системе «Взрослый – ребенок» в процессе игровой дидактической деятельности
Other Titles: Peculiarities of Interpersonal Communication of Preschool Children Having General Alalia in the Process of Didactic Game Activities
Authors: Dorofeeva, O. V.
Дорофеева, О. В.
Issue Date: 2010-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Дорофеева, О. В. Особенности межличностного общения у дошкольников с патологией речи в системе «Взрослый – ребенок» в процессе игровой дидактической деятельности / О. В. Дорофеева // Образование и наука. — 2010. — № 10. — С. 79-87.
Abstract: Статья посвящена исследованию уровня сформированности навыков общения дошкольников с нормой речевого развития и с общим недоразвитием речи (ОНР). Результаты проведенного исследования свидетельствуют о специфике их становления у данных групп детей в игровой системе общения «Взрослый - ребенок».
The present paper is concerned with the analysis of communication skills of normal preschool children and those having general alalia. Research data show that the above-mentioned groups of children have their specificity in formation of communication skills in the «adult - child» system.
Keywords: COMMUNICATION FORMS
"ADULT - CHILD" SYSTEM
DIDACTIC GAME ACTIVITY
PRESCHOOL CHILDREN
NORM OF SPEECH DEVELOPMENT
GENERAL SPEECH DEFICIENCY
LEVELS OF COMMUNICATION FORM MATURITY
INDICES OF COMMUNICATION FORM MATURITY
ФОРМЫ ОБЩЕНИЯ
ПОКАЗАТЕЛИ ЗРЕЛОСТИ ФОРМ ОБЩЕНИЯ
СИСТЕМА "ВЗРОСЛЫЙ - РЕБЕНОК"
ИГРОВАЯ ДИДАКТИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ДОШКОЛЬНИКИ
НОРМА РЕЧЕВОГО РАЗВИТИЯ
УРОВНИ СФОРМИРОВАННОСТИ ФОРМ ОБЩЕНИЯ
ОБЩЕЕ НЕДОРАЗВИТИЕ РЕЧИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №10
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-10_009.pdf302,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.