Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32140
Title: | Асимметрия картин мира как причина лакунарности понимания и ее влияние на обучение иностранному языку |
Other Titles: | Conceptual and Language Assymetry as a Source of Lacunas in Comprehension and Their Influence on Foreign Language Teaching |
Authors: | Dzida, N. N. Дзида, Н. Н. |
Issue Date: | 2010-10 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Дзида, Н. Н. Асимметрия картин мира как причина лакунарности понимания и ее влияние на обучение иностранному языку / Н. Н. Дзида // Образование и наука. — 2010. — № 10. — С. 100-107. |
Abstract: | В статье с позиций межкультурной коммуникации рассматриваются проблемы лакунарности понимания в процессе обучения иностранному языку. Наиболее частой причиной лакунарности является межъязыковая и межкультурная асимметрия контактирующих народов. Вследствие ее несомненного влияния на процесс обучения иностранному языку проблемы лакунарности понимания должны не только изучаться когнитивной лингвистикой и герменевтикой, но и получить свое отражение в методике обучения иностранным языкам. The paper deals with the issues of lacunas in comprehension in the process of foreign language teaching as an act of cross-cultural communication. One of the most frequent sources of lacunas is conceptual and language asymmetry of the nations in contact. Due to their impact on the process of the foreign language teaching, the issues of lacunas in comprehension should be analysed not only by cognitive linguistics and hermeneutics, but foreign language teaching methodology as well. |
Keywords: | FOREIGN LANGUAGE TEACHING LACUNA LANGUAGE IMAGE OF THE WORLD ASYMMETRY ОБУЧЕНИЕ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ ЛАКУНА ЯЗЫКОВАЯ КАРТИНА МИРА АСИММЕТРИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №10 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-10_011.pdf | 291,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.