Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32163
Title: | Православная гимназия как модель реализации воспитательного потенциала религиозной (православной) педагогики |
Other Titles: | Orthodox Classical School as a Model of Realization of the Educational Potential of the Religious (Orthodox) Pedagogics |
Authors: | Mironov, V. I. Миронов, В. И. |
Issue Date: | 2010-11 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Миронов, В. И. Православная гимназия как модель реализации воспитательного потенциала религиозной (православной) педагогики / В. И. Миронов // Образование и наука. — 2010. — № 11. — С. 107-117. |
Abstract: | В статье рассматривается проблема воспитания современного школьника в религиозной (православной) традиции на основе реализации структурно-функциональной модели в условиях негосударственного общеобразовательного учреждения православной направленности. The paper considers the problem of education in the religious (Orthodox) tradition on the basis of a structural and functional model at Orthodox nongovernmental high school. |
Keywords: | RELIGION SPIRITUAL-MORAL EDUCATION RELIGIOUS (ORTHODOX) PEDAGOGICS STRUCTURAL-FUNCTIONAL MODEL OF REALIZATION OF RELIGIOUS (ORTHODOX) PEDAGOGICS EDUCATIONAL POTENTIAL РЕЛИГИЯ РЕЛИГИОЗНАЯ (ПРАВОСЛАВНАЯ) ПЕДАГОГИКА ДУХОВНО-НРАВСТВЕННОЕ ВОСПИТАНИЕ СТРУКТУРНО-ФУНКЦИОНАЛЬНАЯ МОДЕЛЬ РЕАЛИЗАЦИИ ВОСПИТАТЕЛЬНОГО ПОТЕНЦИАЛА РЕЛИГИОЗНОЙ (ПРАВОСЛАВНОЙ) ПЕДАГОГИКИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №11 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-11_012.pdf | 234,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.