Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32182
Title: Повышение уровня речевой коммуникации у детей с умеренной и тяжелой умственной отсталостью
Other Titles: The Rising Level of Verbal Communication of Retarded Children
Authors: Kazantseva, E. V.
Казанцева, Е. В.
Issue Date: 2010-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Казанцева, Е. В. Повышение уровня речевой коммуникации у детей с умеренной и тяжелой умственной отсталостью / Е. В. Казанцева // Образование и наука. — 2010. — № 2. — С. 121-130.
Abstract: В статье представлены результаты исследования возможностей речевой коммуникации у детей с умеренной и тяжелой умственной отсталостью. Приводятся экспериментальные данные, указывающие на низкий уровень коммуникативной компетенции данной категории учащихся школ VIII вида. Обобщен опыт организации соответствующего коррекционно-образовательного процесса.
The paper presents the results of the research on verbal communication of the children having moderate mental retardation and profound mental retardation; the research demonstrating a low level of communicative competence of the above children studying at specialized schools. The experience of correction and education processes is summarized.
Keywords: COMMUNICATIVE COMPETENCE
COMMUNICATIVE SKILLS AND ABILITIES
VERBAL COMMUNICATION
КОММУНИКАТИВНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
КОММУНИКАТИВНЫЕ УМЕНИЯ
РЕЧЕВАЯ КОММУНИКАЦИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-02_012.pdf344,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.