Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32182
Title: | Повышение уровня речевой коммуникации у детей с умеренной и тяжелой умственной отсталостью |
Other Titles: | The Rising Level of Verbal Communication of Retarded Children |
Authors: | Kazantseva, E. V. Казанцева, Е. В. |
Issue Date: | 2010-02 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Казанцева, Е. В. Повышение уровня речевой коммуникации у детей с умеренной и тяжелой умственной отсталостью / Е. В. Казанцева // Образование и наука. — 2010. — № 2. — С. 121-130. |
Abstract: | В статье представлены результаты исследования возможностей речевой коммуникации у детей с умеренной и тяжелой умственной отсталостью. Приводятся экспериментальные данные, указывающие на низкий уровень коммуникативной компетенции данной категории учащихся школ VIII вида. Обобщен опыт организации соответствующего коррекционно-образовательного процесса. The paper presents the results of the research on verbal communication of the children having moderate mental retardation and profound mental retardation; the research demonstrating a low level of communicative competence of the above children studying at specialized schools. The experience of correction and education processes is summarized. |
Keywords: | COMMUNICATIVE COMPETENCE COMMUNICATIVE SKILLS AND ABILITIES VERBAL COMMUNICATION КОММУНИКАТИВНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ КОММУНИКАТИВНЫЕ УМЕНИЯ РЕЧЕВАЯ КОММУНИКАЦИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №2 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-02_012.pdf | 344,21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.