Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32198
Title: | Студенческое самоуправление как педагогический и социальный феномен |
Other Titles: | Student Self-Government as a Social and Pedagogical Phenomenon |
Authors: | Petrova, S. S. Петрова, С. С. |
Issue Date: | 2010-03 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Петрова, С. С. Студенческое самоуправление как педагогический и социальный феномен / С. С. Петрова // Образование и наука. — 2010. — № 3. — С. 77-85. |
Abstract: | В статье раскрывается понятие студенческого самоуправления как социального и педагогического феномена. Понятие «самоуправление» рассматривается в диалектической связи с процессом коллективообразования. Обозначены различные подходы к рассмотрению названного феномена, которые определяют его как средство, метод, деятельность или условие. Приведены признаки, свойства и структурные компоненты самоуправления. С современных позиций студенческое самоуправление рассматривается через его функциональные предназначения, позволяющие оптимально сочетать социализацию и воспитание. The paper considers the concept of student self-government as a pedagogical and social phenomenon, showing its dialectical connection with the process of team-building. The author outlines different approaches to this phenomenon, defining it as a means, method, action and condition, respectively; the main characteristics being given. |
Keywords: | STUDENT SELF-GOVERNMENT FORMS OF STUDENT SELF-GOVERNMENT STUDENT ORGANIZATIONS SOCIAL AND EDUCATIONAL ROLE СТУДЕНЧЕСКОЕ САМОУПРАВЛЕНИЕ ФОРМЫ СТУДЕНЧЕСКОГО САМОУПРАВЛЕНИЯ СТУДЕНЧЕСКАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ СОЦИАЛИЗАЦИЯ ВОСПИТАНИЕ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №3 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-03_010.pdf | 274,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.