Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32200
Title: | Методы внедрения информационно-коммуникационных технологий в профессиональном геофизическом и геоэкологическом образовании |
Other Titles: | Using IT in Teaching Geophysics and Geoecology |
Authors: | Silina, T. S. Силина, Т. С. |
Issue Date: | 2010-03 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Силина, Т. С. Методы внедрения информационно-коммуникационных технологий в профессиональном геофизическом и геоэкологическом образовании / Т. С. Силина // Образование и наука. — 2010. — № 3. — С. 97-104. |
Abstract: | В статье рассматривается внедренная в Уральском государственном горном университете (УГГУ) модель открытой информационной среды, разработанная на основе интегрированной системы дистанционного обучения «Прометей». Эта среда (www.distcom.ru ) подходит для образовательного процесса независимо от форм обучения в области наук о Земле, способствуя его открытости, мобильности и доступности. Раскрыта специфика использования информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в полнопрофильном горном вузе. The paper describes the model of the open information environment based on the integrated system of distant teaching «Prometey», which is developed and used in the Ural State Mining University (UrSMU). This model (www.distcom.ru ) can be applied to the educational process irrespective of forms of training in the field of science about the Earth; promoting openness, mobility and availability of the latter. |
Keywords: | INTERNET ENVIRONMENT INTEGRATED TRAINING REMOTE SYSTEM "PROMETEY" CORPORATE SYSTEM OF INTERACTIVE COMMUNICATION "CORSICA" ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННАЯ ИНТЕРНЕТ-СРЕДА ИНТЕГРИРОВАННАЯ ОБУЧАЮЩАЯ ДИСТАНЦИОННАЯ СИСТЕМА "ПРОМЕТЕЙ" КОРПОРАТИВНАЯ СИСТЕМА ИНТЕРАКТИВНЫХ КОММУНИКАЦИЙ "КОРСИКА" |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №3 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-03_012.pdf | 281,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.