Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32219
Title: Педагогические идеи русского космизма в контексте обновления современной системы образования
Other Titles: Pedagogical Ideas of Russian Cosmism in the Renewed System of Education
Authors: Perekusikhina, N. A.
Перекусихина, Н. А.
Issue Date: 2010-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Перекусихина, Н. А. Педагогические идеи русского космизма в контексте обновления современной системы образования / Н. А. Перекусихина // Образование и наука. — 2010. — № 4. — С. 57-66.
Abstract: Статья посвящена научному обоснованию системы педагогических идей русского космизма как источника обновления и развития современного образовательного процесса. Систематизированы основные философские положения русского космизма XIX - начала XX в., получившие развитие на современном этапе становления научного мировоззрения, представлены цель, задачи, принципы и направления образования в контексте философско-педагогических взглядов рассматриваемого направления.
The paper deals with the problem of theoretic significance of pedagogical ideas of Russian cosmism as a potential of renewal and development of modern educational process. The philosophical fundamentals of Russian cosmism of the XIXth - the beginning of the XXth centuries viable nowadays are systematized; general and specific aims, principles and trends of modern education in the above context are determined.
Keywords: PHILOSOPHICAL FUNDAMENTALS OF PEDAGOGICAL IDEAS OF RUSSIAN COSMISM
THE SYSTEM OF PEDAGOGICAL IDEAS OF RUSSIAN COSMISM
SPIRITUAL SELF-DEVELOPMENT
ФИЛОСОФСКИЕ ОСНОВАНИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИДЕЙ РУССКОГО КОСМИЗМА
СИСТЕМА ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИДЕЙ РУССКОГО КОСМИЗМА
ДУХОВНОЕ САМОСОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-04_008.pdf281,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.