Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32219
Title: | Педагогические идеи русского космизма в контексте обновления современной системы образования |
Other Titles: | Pedagogical Ideas of Russian Cosmism in the Renewed System of Education |
Authors: | Perekusikhina, N. A. Перекусихина, Н. А. |
Issue Date: | 2010-04 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Перекусихина, Н. А. Педагогические идеи русского космизма в контексте обновления современной системы образования / Н. А. Перекусихина // Образование и наука. — 2010. — № 4. — С. 57-66. |
Abstract: | Статья посвящена научному обоснованию системы педагогических идей русского космизма как источника обновления и развития современного образовательного процесса. Систематизированы основные философские положения русского космизма XIX - начала XX в., получившие развитие на современном этапе становления научного мировоззрения, представлены цель, задачи, принципы и направления образования в контексте философско-педагогических взглядов рассматриваемого направления. The paper deals with the problem of theoretic significance of pedagogical ideas of Russian cosmism as a potential of renewal and development of modern educational process. The philosophical fundamentals of Russian cosmism of the XIXth - the beginning of the XXth centuries viable nowadays are systematized; general and specific aims, principles and trends of modern education in the above context are determined. |
Keywords: | PHILOSOPHICAL FUNDAMENTALS OF PEDAGOGICAL IDEAS OF RUSSIAN COSMISM THE SYSTEM OF PEDAGOGICAL IDEAS OF RUSSIAN COSMISM SPIRITUAL SELF-DEVELOPMENT ФИЛОСОФСКИЕ ОСНОВАНИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИДЕЙ РУССКОГО КОСМИЗМА СИСТЕМА ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ИДЕЙ РУССКОГО КОСМИЗМА ДУХОВНОЕ САМОСОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №4 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-04_008.pdf | 281,94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.