Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32225
Title: | Самостоятельная учебная деятельность как основа развития самостоятельности обучающихся: методологический аспект отечественных исследований |
Other Titles: | Autonomous Learning as the Basis for Development of Independent Activities of Students |
Authors: | Tchiknaverova, K. G. Чикнаверова, К. Г. |
Issue Date: | 2010-04 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Чикнаверова, К. Г. Самостоятельная учебная деятельность как основа развития самостоятельности обучающихся: методологический аспект отечественных исследований / К. Г. Чикнаверова // Образование и наука. — 2010. — № 4. — С. 111-118. |
Abstract: | В статье представлена интерпретация самостоятельной учебной деятельности и самостоятельной работы в отечественной педагогической науке с точки зрения проблемного, деятельностного, личностно-ориентированного и развивающего подходов. The paper analyzes different approaches to interpretation of autonomous learning given in classical and modern research work of Russian scholars. The research combines problem-solving, activity-oriented, personality-oriented, and developing approaches. |
Keywords: | LEARNING ACTIVITY- AND PERSONALITY-ORIENTED APPROACHES TO LEARNING PERSONALITY DEVELOPMENT AUTONOMOUS LEARNING УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ РАБОТА ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ И ЛИЧНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННЫЙ ПОДХОДЫ К УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ РАЗВИТИЕ ЛИЧНОСТИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №4 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-04_013.pdf | 279,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.