Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32234
Title: Психолого-педагогические проблемы построения новой школы в условиях значимых изменений ребенка и ситуации его развития
Other Titles: Psychological and Pedagogical Problems of a New School in the Changed World of Present-Day Children
Authors: Feldstein, D. E.
Фельдштейн, Д. И.
Issue Date: 2010-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Фельдштейн, Д. И. Психолого-педагогические проблемы построения новой школы в условиях значимых изменений ребенка и ситуации его развития / Д. И. Фельдштейн // Образование и наука. — 2010. — № 5. — С. 3-14.
Abstract: Статья подготовлена на основе доклада, сделанного автором 19 апреля 2010 г. на выездном расширенном заседании Президиума РАО при участии Министерства образования и науки РФ, Рособрнадзора, Комитета по образованию Государственной думы Федерального собрания РФ и Высшей аттестационной комиссии Министерства образования и науки РФ.
The paper is based on the report delivered by the author on April,19 2010 at the joint session of the Presidium of the Russian Academy of Education, the Ministry of Education and Science of RF, the Education Supervision Committee of RF, the Committee on Education at the State Duma, the Supreme Certification Commission of the Ministry of Education of RF.
Keywords: CHANGES IN THE SOCIAL AND PSYCHOLOGICAL SPHERE
MENTAL
PERSONALITY CHANGES OF MODERN CHILDREN
THE PROCESS OF DEVELOPMENT OF MODERN CHILDREN
MENTAL DEVELOPMENT AND PERSONALITY FORMATION
MOTIVATION/NEEDS AND COGNITIVE SPHERES
THE STATE OF PRESENT-DAY CHILDREN AND PROSPECTS OF THEIR DEVELOPMENT
THE STATE OF MODERN SCHOOL
PSYCHO-PHYSIOLOGIC
ИЗМЕНЕНИЯ СОЦИАЛЬНО-ПСИХОЛОГИЧЕСКОЙ СФЕРЫ ЧЕЛОВЕКА
ПСИХИЧЕСКИЕ
ПСИХОФИЗИОЛОГИЧЕСКИЕ
ЛИЧНОСТНЫЕ ИЗМЕНЕНИЯ СОВРЕМЕННОГО РЕБЕНКА
ПРОЦЕСС РАЗВИТИЯ СОВРЕМЕННОГО РЕБЕНКА
ПСИХИЧЕСКОЕ РАЗВИТИЕ И ФОРМИРОВАНИЕ ЛИЧНОСТИ
МОТИВАЦИОННО-ПОТРЕБНОСТНАЯ И ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ СФЕРЫ
СОСТОЯНИЕ СОВРЕМЕННОГО ДЕТСТВА И ПЕРСПЕКТИВЫ ЕГО РАЗВИТИЯ
ОРГАНИЗАЦИЯ СОВРЕМЕННОЙ ШКОЛЫ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-05_002.pdf385,13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.