Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32236
Title: | Образовательные ситуации в методической подготовке как средство становления исследовательской компетентности педагога |
Other Titles: | Educational Situations Used to Teach Methods as a Means of Development of Research Competence of Teachers |
Authors: | Nikitina, L. A. Никитина, Л. А. |
Issue Date: | 2010-05 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Никитина, Л. А. Образовательные ситуации в методической подготовке как средство становления исследовательской компетентности педагога / Л. А. Никитина // Образование и наука. — 2010. — № 5. — С. 15-24. |
Abstract: | В статье дана характеристика образовательных ситуаций в методической подготовке педагога, позволяющих обучающимся открывать методическое знание, овладевая при этом исследовательскими компетентностями. Представлены разные типы образовательных ситуаций, определены их признаки и влияние на качество методической подготовки будущего педагога. The paper shows how teachers-to-be can study teaching methods and acquire research competences; different types of educational situations, their characteristics and influence on the quality of teacher training given. |
Keywords: | RESEARCH COMPETENCE EDUCATIONAL ACTIVITIES EDUCATIONAL SITUATIONS PEDAGOGICAL ACTIVITIES QUALITY OF TEACHER-TO-BE TRAINING METHODS TRAINING МЕТОДИЧЕСКАЯ ПОДГОТОВКА ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СИТУАЦИИ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ КАЧЕСТВО ПОДГОТОВКИ БУДУЩЕГО ПЕДАГОГА |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-05_003.pdf | 332,38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.