Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32246
Title: | Теоретико-методические основы развития художественно-речевых умений ребенка старшего дошкольного возраста |
Other Titles: | Theoretic and Methodological Basics of Pre-school Children's Artistic-speech Skills |
Authors: | Tomilova, S. D. Томилова, С. Д. |
Issue Date: | 2010-01 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Томилова, С. Д. Теоретико-методические основы развития художественно-речевых умений ребенка старшего дошкольного возраста / С. Д. Томилова // Образование и наука. — 2010. — № 1. — С. 70-84. |
Abstract: | В статье охарактеризован комплекс художественно-речевых умений детей старшего дошкольного возраста. Данные умения способствуют их полноценному общению с литературным произведением и проявляются в разных видах художественно-речевой деятельности. The paper presents a system of upper pre-school children's artistic-speech skills, which enable them to understand literary works and are revealed in the process of artistic-speech activities. |
Keywords: | PRE-SCHOOL CHILDREN'S LITERATURE AWARENESS DEVELOPMENT PRE-SCHOOL CHILDREN'S ARTISTIC-SPEECH SKILLS PRE-SCHOOL CHILDREN'S PERCEPTION OF LITERARY WORKS REPRODUCTION OF THE ORIGINAL TEXT BY PRE-SCHOOL CHILDREN (RETELLING) CREATION OF A TEXT BY PRE-SCHOOL CHILDREN (CREATIVE NARRATION) ЛИТЕРАТУРНОЕ РАЗВИТИЕ ДЕТЕЙ СТАРШЕГО ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА ХУДОЖЕСТВЕННО-РЕЧЕВЫЕ УМЕНИЯ ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА ВОСПРИЯТИЕ ХУДОЖЕСТВЕННОГО ПРОИЗВЕДЕНИЯ ДЕТЬМИ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА ВОСПРОИЗВЕДЕНИЕ АВТОРСКОГО ТЕКСТА ПО-СВОЕМУ ДЕТЬМИ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА (ПЕРЕСКАЗ) СОЗДАНИЕ СОБСТВЕННОГО ТЕКСТА ДЕТЬМИ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА (ТВОРЧЕСКОЕ РАССКАЗЫВАНИЕ) |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №1 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-01_009.pdf | 352,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.