Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32246
Title: Теоретико-методические основы развития художественно-речевых умений ребенка старшего дошкольного возраста
Other Titles: Theoretic and Methodological Basics of Pre-school Children's Artistic-speech Skills
Authors: Tomilova, S. D.
Томилова, С. Д.
Issue Date: 2010-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Томилова, С. Д. Теоретико-методические основы развития художественно-речевых умений ребенка старшего дошкольного возраста / С. Д. Томилова // Образование и наука. — 2010. — № 1. — С. 70-84.
Abstract: В статье охарактеризован комплекс художественно-речевых умений детей старшего дошкольного возраста. Данные умения способствуют их полноценному общению с литературным произведением и проявляются в разных видах художественно-речевой деятельности.
The paper presents a system of upper pre-school children's artistic-speech skills, which enable them to understand literary works and are revealed in the process of artistic-speech activities.
Keywords: PRE-SCHOOL CHILDREN'S LITERATURE AWARENESS DEVELOPMENT
PRE-SCHOOL CHILDREN'S ARTISTIC-SPEECH SKILLS
PRE-SCHOOL CHILDREN'S PERCEPTION OF LITERARY WORKS
REPRODUCTION OF THE ORIGINAL TEXT BY PRE-SCHOOL CHILDREN (RETELLING)
CREATION OF A TEXT BY PRE-SCHOOL CHILDREN (CREATIVE NARRATION)
ЛИТЕРАТУРНОЕ РАЗВИТИЕ ДЕТЕЙ СТАРШЕГО ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА
ХУДОЖЕСТВЕННО-РЕЧЕВЫЕ УМЕНИЯ ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА
ВОСПРИЯТИЕ ХУДОЖЕСТВЕННОГО ПРОИЗВЕДЕНИЯ ДЕТЬМИ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА
ВОСПРОИЗВЕДЕНИЕ АВТОРСКОГО ТЕКСТА ПО-СВОЕМУ ДЕТЬМИ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА (ПЕРЕСКАЗ)
СОЗДАНИЕ СОБСТВЕННОГО ТЕКСТА ДЕТЬМИ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА (ТВОРЧЕСКОЕ РАССКАЗЫВАНИЕ)
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-01_009.pdf352,6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.