Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32271
Title: | Самостоятельный искусствоведческий анализ художественного творчества как форма совершенствования мастерства будущего педагога |
Other Titles: | Self Art History Analysis of Art as a Form of Improving the Skills of the Future Teacher |
Authors: | Шохов, К. О. Токарева, А. О. Shokhov, K. O. Tokareva, A. O. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Шохов, К. О. Самостоятельный искусствоведческий анализ художественного творчества как форма совершенствования мастерства будущего педагога / К. О. Шохов, А. О. Токарева // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2020. - № 9. - С. 166-174. |
Abstract: | The question of art history analysis of the work of artists of various eras, styles, but having certain similarities in the creative direction is considered. Attention is drawn to improving the skill of the future teacher of fine art through effective art history analysis. The relevance of the study is due to the fact that art education, based on the study of creative concepts, directions of various eras, contributes to the development of a culture of society through the improvement of ourselves Рассматривается вопрос искусствоведческого анализа творчества художников различных эпох, стилей, но имеющих определенное родство в творческом направлении. Обращается внимание на вопрос совершенствования мастерства будущего педагога изобразительного искусства посредством проведения результативного искусствоведческого анализа. Актуальность исследования обусловлена тем, что художественное образование, основанное на изучении творческих концепций, направлений различных эпох, способствует развитию культуры общества через совершенствование самих себя |
Keywords: | ART EDUCATION TEACHER OF FINE ARTS CREATIVE THINKING ART HISTORY ANALYSIS COLOR SHADES CONTRAST LIGHT RHYTHM ARTISTIC STYLE AUTHOR'S STYLE ХУДОЖЕСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПЕДАГОГ ИЗО ТВОРЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ ИСКУССТВОВЕДЧЕСКИЙ АНАЛИЗ КОЛОРИТ ОТТЕНКИ КОНТРАСТ СВЕТ РИТМ ХУДОЖЕСТВЕННЫЙ СТИЛЬ АВТОРСКАЯ МАНЕРА |
ISSN: | 2312-3281 |
Origin: | Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык. 2020. — № 9 |
Appears in Collections: | Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sprz_2020_9_022.pdf | 332,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.