Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32302
Title: Реализация модели нечеткого оценивания сформированности компетенций с помощью пакета Matlab
Other Titles: Implementation of the model of fuzzy evaluation of the formation of competences using the MATLAB package
Authors: Кунц, Е. Ю.
Полетайкин, А. Н.
Шевцова, Ю. В.
Kunts, E. Y.
Poletaykin, A. N.
Shevtsova, Y. V.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Кунц, Е. Ю. Реализация модели нечеткого оценивания сформированности компетенций с помощью пакета Matlab / Е. Ю. Кунц, А. Н. Полетайкин, Ю. В. Шевцова // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3. — С. 66-72.
Abstract: The article considers a mathematical approach to the evaluation of the severity of indicators of achievement of competencies. For this, a fuzzy inference system based on parameterized descriptor competency models has been developed. Studies of the model using the Matlab Fuzzytech package made it possible to determine the optimal set of methods for implementing the stages of the output procedure.
Рассматривается математизированный подход к оцениванию выраженности индикаторов достижения компетенций. Для этого разработана система нечеткого вывода на основе параметризованных дескрипторных моделей компетенций. Исследования модели при помощи пакета Matlab Fuzzytech позволили определить оптимальный комплекс методов реализации этапов процедуры вывода.
Keywords: INDICATOR OF COMPETENCY
FUZZY DESCRIPTOR MODEL
FUZZY INFERENCE
EXPERT JUDGMENT
ИНДИКАТОР ДОСТИЖЕНИЯ КОМПЕТЕНЦИИ
НЕЧЕТКАЯ ДЕСКРИПТОРНАЯ МОДЕЛЬ
НЕЧЕТКИЙ ЛОГИЧЕСКИЙ ВЫВОД
ЭКСПЕРТНЫЕ СУЖДЕНИЯ
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2020-03-66-72
Russian Science Citation Index Identifier: 43950053
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2020_3_015.pdf367,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.