Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32306
Title: | Опыт применения электронного учебного ресурса в обучении математике студентов технического направления |
Other Titles: | Experience of using an electronic learning resource in teaching mathematics to technical students |
Authors: | Палеева, М. Л. Paleeva, M. L. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Палеева, М. Л. Опыт применения электронного учебного ресурса в обучении математике студентов технического направления / М. Л. Палеева // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3. — С. 83-86. |
Abstract: | The article presents educational materials and experience of using an electronic educational resource in teaching mathematics to students of the direction «Electric power and electrical engineering». Applied tasks of professional orientation for increasing the manageability of training are proposed, to increase the motivation and independence of students in acquiring experience of interaction with the information space. Представлены учебные материалы и опыт применения электронного учебного ресурса в обучении математике студентов направления «Электроэнергетика и электротехника». Предложены прикладные задания профессиональной направленности для повышения управляемости учебным процессом, роста мотивации и самостоятельности обучающихся в приобретении навыков взаимодействия с информационным пространством. |
Keywords: | ELECTRONIC LEARNING RESOURCE TEACHING MATHEMATICS INDEPENDENT WORK OF STUDENTS COMPUTATIONAL MATHEMATICS ЭЛЕКТРОННЫЙ УЧЕБНЫЙ РЕСУРС ОБУЧЕНИЕ МАТЕМАТИКЕ САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ РАБОТА СТУДЕНТОВ ВЫЧИСЛИТЕЛЬНАЯ МАТЕМАТИКА |
ISSN: | 2587-6910 |
DOI: | 10.17853/2587-6910-2020-03-83-86 |
Russian Science Citation Index Identifier: | 43950057 |
Origin: | Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3 |
Appears in Collections: | Новые информационные технологии в образовании и науке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
nito_2020_3_019.pdf | 895,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.