Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32306
Title: Опыт применения электронного учебного ресурса в обучении математике студентов технического направления
Other Titles: Experience of using an electronic learning resource in teaching mathematics to technical students
Authors: Палеева, М. Л.
Paleeva, M. L.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Палеева, М. Л. Опыт применения электронного учебного ресурса в обучении математике студентов технического направления / М. Л. Палеева // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3. — С. 83-86.
Abstract: The article presents educational materials and experience of using an electronic educational resource in teaching mathematics to students of the direction «Electric power and electrical engineering». Applied tasks of professional orientation for increasing the manageability of training are proposed, to increase the motivation and independence of students in acquiring experience of interaction with the information space.
Представлены учебные материалы и опыт применения электронного учебного ресурса в обучении математике студентов направления «Электроэнергетика и электротехника». Предложены прикладные задания профессиональной направленности для повышения управляемости учебным процессом, роста мотивации и самостоятельности обучающихся в приобретении навыков взаимодействия с информационным пространством.
Keywords: ELECTRONIC LEARNING RESOURCE
TEACHING MATHEMATICS
INDEPENDENT WORK OF STUDENTS
COMPUTATIONAL MATHEMATICS
ЭЛЕКТРОННЫЙ УЧЕБНЫЙ РЕСУРС
ОБУЧЕНИЕ МАТЕМАТИКЕ
САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ РАБОТА СТУДЕНТОВ
ВЫЧИСЛИТЕЛЬНАЯ МАТЕМАТИКА
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2020-03-83-86
Russian Science Citation Index Identifier: 43950057
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2020_3_019.pdf895,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.