Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32309
Title: | Методы искусственного интеллекта в задаче прогнозирования группы риска студентов |
Other Titles: | Artificial intelligence methods in the problem of forecasting students risk group |
Authors: | Русаков, С. В. Русакова, О. Л. Накорякова, Н. Н. Чингаева, Е. С. Rusakov, S. V. Rusakova, O. L. Nakariakova, N. N. Chingaeva, T. S. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Русаков, С. В. Методы искусственного интеллекта в задаче прогнозирования группы риска студентов / С. В. Русаков [и др.] // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3. — С. 92-95. |
Abstract: | The paper describes the methodology of classifying students in order to determine those of them (risk groups) that will be deducted already according to the results of the first trimester of study. At the same time, data on students available at the university at the beginning of studies are used. Neural networks and decision trees are used as classification tools. Описана методика классификации студентов с целью определения тех из них (группы риска), которые будут отчислены уже по итогам первого триместра обучения. При этом используются данные о студентах, имеющиеся в вузе на начало учебы. В качестве инструментов классификации применяются нейронные сети и деревья решений. |
Keywords: | CLASSIFICATION NEURAL NETWORKS DECISION TREES RATING POINTS RISK GROUP КЛАССИФИКАЦИЯ НЕЙРОННЫЕ СЕТИ ДЕРЕВЬЯ РЕШЕНИЙ РЕЙТИНГОВЫЕ БАЛЛЫ ГРУППА РИСКА |
ISSN: | 2587-6910 |
DOI: | 10.17853/2587-6910-2020-03-92-95 |
Russian Science Citation Index Identifier: | 43950059 |
Origin: | Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3 |
Appears in Collections: | Новые информационные технологии в образовании и науке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
nito_2020_3_021.pdf | 99,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.