Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32312
Title: | Assessment versus evaluation, или нереализованные возможности обучения |
Other Titles: | Assessment versus evaluation, or unrealized tutoring opportunities |
Authors: | Федосеев, А. А. Fedoseev, A. A. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Федосеев, А. А. Assessment versus evaluation, или нереализованные возможности обучения / А. А. Федосеев // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3. — С. 106-108. |
Abstract: | The difference and contradiction between the terms of educational assessment and educational evaluation are analyzed. Domestic equivalent terms are proposed. It is shown what actually lies behind the contradictions between these terms and how it will be overcome. Проанализированы различия между терминами assessment и evaluation в сфере образования. Предложены эквивалентные им отечественные синонимы. Показано, что в действительности кроется за противоречием между этими явлениями и каким образом оно может быть преодолено. |
Keywords: | EDUCATIONAL ASSESSMENT TUTORING PROCESS EVALUATION ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ ОЦЕНИВАНИЕ ПРОЦЕСС ОБУЧЕНИЯ КОНТРОЛЬ |
ISSN: | 2587-6910 |
DOI: | 10.17853/2587-6910-2020-03-106-108 |
Russian Science Citation Index Identifier: | 43950062 |
Origin: | Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3 |
Appears in Collections: | Новые информационные технологии в образовании и науке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
nito_2020_3_024.pdf | 228,75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.