Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32312
Title: Assessment versus evaluation, или нереализованные возможности обучения
Other Titles: Assessment versus evaluation, or unrealized tutoring opportunities
Authors: Федосеев, А. А.
Fedoseev, A. A.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Федосеев, А. А. Assessment versus evaluation, или нереализованные возможности обучения / А. А. Федосеев // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3. — С. 106-108.
Abstract: The difference and contradiction between the terms of educational assessment and educational evaluation are analyzed. Domestic equivalent terms are proposed. It is shown what actually lies behind the contradictions between these terms and how it will be overcome.
Проанализированы различия между терминами assessment и evaluation в сфере образования. Предложены эквивалентные им отечественные синонимы. Показано, что в действительности кроется за противоречием между этими явлениями и каким образом оно может быть преодолено.
Keywords: EDUCATIONAL ASSESSMENT
TUTORING PROCESS
EVALUATION
ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ ОЦЕНИВАНИЕ
ПРОЦЕСС ОБУЧЕНИЯ
КОНТРОЛЬ
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2020-03-106-108
Russian Science Citation Index Identifier: 43950062
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2020_3_024.pdf228,75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.