Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32317
Title: Применение платформы LMS Moodle для поддержки классического учебного процесса в вузе (на примере ПГТУ)
Other Titles: Application of the LMS Moodle platform for support of the classical educational process at institution of tertiary education (on the example of VSUT)
Authors: Власова, Н. А.
Горохов, А. В.
Vlasova, N. A.
Gorokhov, A. V.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Власова, Н. А. Применение платформы LMS Moodle для поддержки классического учебного процесса в вузе (на примере ПГТУ) / Н. А. Власова, А. В. Горохов // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3. — С. 23-27.
Abstract: The article deals with an experience of using electronic environment Moodle in the educational process at Volga State University of Technology (VSTU). The advantages and disadvantages of using LMS Moodle for blended learning, as well as the integration of LMS Moodle with the modular rating system RITM operating in VSUT are shown. The effectiveness of assessing the quality of training using electronic courses using questionnaires is discussed.
Рассматривается опыт применения электронно-образовательной платформы LMS Moodle в образовательном процессе Поволжского государственного технологического университета (ПГТУ). Показаны преимущества и недостатки применения данной платформы для смешанного обучения, а также при интеграции LMS Moodle с функционирующей в вузе модульно-рейтинговой системой РИТМ. Обсуждается эффективность оценки качества обучения с применением электронных курсов с помощью анкетирования.
Keywords: E-LEARNING
E-LEARNING COURSE
MODULAR-RATING TECHNOLOGY
INTEGRATION
EFFECTIVENESS
KNOWLEDGE ASSESSMENT
QUESTIONNAIRES
ЭЛЕКТРОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
ЭЛЕКТРОННЫЙ КУРС
МОДУЛЬНО-РЕЙТИНГОВАЯ ТЕХНОЛОГИЯ
ИНТЕГРАЦИЯ
ЭФФЕКТИВНОСТЬ
ОЦЕНКА ЗНАНИЙ
АНКЕТИРОВАНИЕ
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2020-03-23-27
Russian Science Citation Index Identifier: 43950045
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2020_3_007.pdf107,53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.