Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32515
Title: Развитие ассоциативно-образного мышления студентов
Other Titles: Student’s associative and visual thinking development
Authors: Филиппова, Г. С.
Filippova, G. S.
Issue Date: 2009-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Филиппова, Г. С. Развитие ассоциативно-образного мышления студентов / Г. С. Филиппова // Образование и наука. — 2009. — № 5. — С. 105-110.
Abstract: Associative and visual type of thinking as the major competence which the professional engaged in any kind of design activity should have is considered in the article. The author formulates the essence of this thinking, its feature and development conceptions
В статье рассматривается образно-ассоциативный тип мышления как важнейшая компетенция, которой должен обладать профессионал, занимающийся проектной деятельностью. Обозначены сущность и особенности образно-ассоциативного мышления, а также принципы его развития
Keywords: IMAGE
ASSOCIATION
DESIGN
PEDAGOGIC PROBLEMS
VOCATIONAL EDUCATION
ОБРАЗ
АССОЦИАЦИЯ
ДИЗАЙН
ПРОБЛЕМЫ ПЕДАГОГИКИ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_05_013.pdf308,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.