Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32516
Title: Этнопедагогическая феноменология женских традиций рукотворчества
Other Titles: Etna cultural aspect of student’s technologic education in a pedagogic institution
Authors: Андреева, Л. Н.
Andreeva, L. N.
Issue Date: 2009-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Андреева, Л. Н. Этнопедагогическая феноменология женских традиций рукотворчества / Л. Н. Андреева // Образование и наука. — 2009. — № 5. — С. 111-116.
Abstract: The use of Chuvash folk arts and crafts, in particular the female hand art, having some national features, possesses educational potential in modern process of the Pedagogical University. It allows to raise the young specialist’s preparation quality, technology teachers, and to equip them with proper knowledge, skills that are necessary to form a person from the Chuvash REPUBLIC national schools
Использование чувашского народного декоративно-прикладного искусства, в частности женского рукотворчества, обладающего национальными особенностями, имеет большой образовательный и воспитательный потенциал, который позволяет повысить качество подготовки современного специалиста – учителя технологии – и вооружить его соответствующими знаниями, умениями и навыками, необходимыми в дальнейшем для формирования личности учащихся национальных школ Чувашской Республики
Keywords: ETNA PEDAGOGIC
PHENOMENON
CHUVASH FOLK HANDICRAFT
TECHNOLOGY TEACHER
ЭТНОПЕДАГОГИКА
ФЕНОМЕН ТРАДИЦИЙ РУКОТВОРЧЕСТВА
ЧУВАШСКИЕ НАРОДНЫЕ РЕМЕСЛА
УЧИТЕЛЬ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_05_014.pdf346,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.