Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32531
Title: Особенности диагностики структуры знаний обучающихся в педагогической когнитологии
Other Titles: Peculiarities of knowledge student’s structure diagnostic in terms of pedagogical knowledge engineering
Authors: Снигирева, Т. А.
Комкова, О. Г.
Snigereva, T. A.
Komkova, O. G.
Issue Date: 2009-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Снигирева, Т. А. Особенности диагностики структуры знаний обучающихся в педагогической когнитологии / Т. А. Снигирева, О. Г. Комкова // Образование и наука. — 2009. — № 6. — С. 43-49.
Abstract: The article focuses on knowledge students’ structure diagnostic in terms of pedagogical knowledge engineering viz. didactic principles conditions and bottom lines in devising of modern pedagogical testing materials. It is proved that qualimetrical ap-proach provides technological and scientific sides of testing, gives the opportunity to prepare pedagogical testing materials with account of state educational standards and top specialist’s experience
В статье рассматриваются особенности диагностики структуры знаний обучающихся в педагогической когнитологии: дидактические принципы, условия и основные моменты разработки современных педагогических тестовых материалов. Доказывается, что квалиметрический подход обеспечивает научность и технологичность процедуры тестирования, дает возможность составлять педагогические тестовые материалы с учетом не только требований государственных образовательных стандартов учебной дисциплины, но и опыта ведущих специалистов
Keywords: PEDAGOGICAL COGNITIVE SCIENCE
DIDACTIC DIAGNOSTICS STRUCTURE OF KNOWLEDGE
LOCATED ONE AFTER ANOTHER MODEL OF STRUCTURE OF KNOWLEDGE
THE METRIC QUALITY THE APPROACH
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯКОГНИТОЛОГИЯ
ДИДАКТИЧЕСКАЯДИАГНОСТИКА
СТРУК-ТУРАЗНАНИЙ
ТАКСОНОМИЧЕСКАЯМОДЕЛЬСТРУКТУРЫЗНАНИЙ
КВАЛИМЕТРИЧЕСКИЙПОДХОД
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_06_1_006.pdf332,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.