Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32536
Title: Особенности коммуникативных умений и навыков и пути их формирования у младших школьников с нарушением интеллекта
Other Titles: Peculiarities of Communicative Skills and Ways of the Development in Primary School Retarded Children
Authors: Емельянова, И. А.
Yemelyanova, I. A.
Issue Date: 2009-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Емельянова, И. А. Особенности коммуникативных умений и навыков и пути их формирования у младших школьников с нарушением интеллекта / И. А. Емельянова // Образование и наука. — 2009. — № 1. — С. 86-94.
Abstract: It is considered the questions of the study and modeling the communicative skills and experiences of mentally retarded primary learners that learn at the special corrective schools the VIII kind. It is represented a description of the pedagogical technology modeling the communicative skills and experiences of mentally retarded primary learners, is defined the directions of the corrective influence. It is confirmed the comparative analysis of the experimental study the communicative skills and experiences of mentally retarded primary learners.
В статье рассматриваются вопросы изучения и формирования коммуникативных умений и навыков у младших школьников с нарушением интеллекта, обучающихся в специальных (коррекционных) школах VIII вида. Дано описание соответствующей педагогической технологии, выделены направления коррекционного воздействия. Представлен сравнительный количественный анализ результатов экспериментального изучения коммуникативных умений и навыков у данной категории детей.
Keywords: CONTACT
COMMUNICATION
VERBAL METHODS OF COMMUNICATION
COMMUNICATIVE ABILITIES AND SKILLS
A MENTAL DEFICIENCY
ОБЩЕНИЕ
КОММУНИКАЦИЯ
ВЕРБАЛЬНЫЕ СРЕДСТВА КОММУНИКАЦИИ
КОММУНИКАТИВНЫЕ УМЕНИЯ И НАВЫКИ
УМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_01_012.pdf335,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.