Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32537
Title: Проблемы формирования эстетической компетенции будущих учителей культурологии
Other Titles: Aesthetic competence formation problems at future culturology master
Authors: Киндлер, Е. А.
Kindler, E. A.
Issue Date: 2009-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Киндлер, Е. А. Проблемы формирования эстетической компетенции будущих учителей культурологии / Е. А. Киндлер // Образование и наука. — 2009. — № 6. — С. 87-96.
Abstract: In work the author’s treatment professional is offered to competence of the teacher of cultural science, the substantial aspect of the aesthetic competence is consid-ered and on an example of studying of irrational philosophy of culture is shown, how it is possible to modernize process of preparation of students, combining historical and cul-tural and historico-philosophical knowledge at the concrete analysis of culture
В статье предлагается авторский профессиональный подход к компетенции учителя культурологии, а также рассматривается сущность эстетической компетенции. Приводится пример изучения иррациональной философии культуры, даются способы усовершенствования процесса подготовк и культурологов, сочетающие исторические, культурологические и историко-философские знания, применяемые для анализа культуры
Keywords: COMPETENCE
PROFESSIONAL COMPETENCE
TEACHER OF CULTUROLOGY
AES-THETIC COMPETENCE
IRRATIONAL CULTURE PHILOSOPHY
DISCURSIVE TRAINING
КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
УЧИТЕЛЬ КУЛЬТУРОЛОГИИ
ЭСТЕТИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ
ИРРАЦИОНАЛИСТИЧЕСКАЯ ФИЛОСОФИЯ КУЛЬТУРЫ
ДИСКУРСИВНОЕ ОБУЧЕНИ
ISSN: 1994-8581
metadata.dc.description.sponsorship: Работа подготовлена в рамках аналитической ведомственной целевой программы «Развитие научного потенциала высшей школы», проект № 5886
Origin: Образование и наука. 2009. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_06_1_011.pdf335,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.