Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32537
Title: | Проблемы формирования эстетической компетенции будущих учителей культурологии |
Other Titles: | Aesthetic competence formation problems at future culturology master |
Authors: | Киндлер, Е. А. Kindler, E. A. |
Issue Date: | 2009-06 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Киндлер, Е. А. Проблемы формирования эстетической компетенции будущих учителей культурологии / Е. А. Киндлер // Образование и наука. — 2009. — № 6. — С. 87-96. |
Abstract: | In work the author’s treatment professional is offered to competence of the teacher of cultural science, the substantial aspect of the aesthetic competence is consid-ered and on an example of studying of irrational philosophy of culture is shown, how it is possible to modernize process of preparation of students, combining historical and cul-tural and historico-philosophical knowledge at the concrete analysis of culture В статье предлагается авторский профессиональный подход к компетенции учителя культурологии, а также рассматривается сущность эстетической компетенции. Приводится пример изучения иррациональной философии культуры, даются способы усовершенствования процесса подготовк и культурологов, сочетающие исторические, культурологические и историко-философские знания, применяемые для анализа культуры |
Keywords: | COMPETENCE PROFESSIONAL COMPETENCE TEACHER OF CULTUROLOGY AES-THETIC COMPETENCE IRRATIONAL CULTURE PHILOSOPHY DISCURSIVE TRAINING КОМПЕТЕНТНОСТЬ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ УЧИТЕЛЬ КУЛЬТУРОЛОГИИ ЭСТЕТИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ ИРРАЦИОНАЛИСТИЧЕСКАЯ ФИЛОСОФИЯ КУЛЬТУРЫ ДИСКУРСИВНОЕ ОБУЧЕНИ |
ISSN: | 1994-8581 |
metadata.dc.description.sponsorship: | Работа подготовлена в рамках аналитической ведомственной целевой программы «Развитие научного потенциала высшей школы», проект № 5886 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №6 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_06_1_011.pdf | 335,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.