Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32547
Title: Развитие навыков бытового самообслуживания в процессе физической реабилитации инвалидов со спастической формой ДЦП средствами иппотерапии
Other Titles: Development of Self-service Capacity in the Process of Physical Rehabilitation of Children Having Cerebral Spastic Infantile Paralysis with Hippotherapy
Authors: Рогов, О. С.
Rogov, O. S.
Issue Date: 2009-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Рогов, О. С. Развитие навыков бытового самообслуживания в процессе физической реабилитации инвалидов со спастической формой ДЦП средствами иппотерапии / О. С. Рогов // Образование и наука. — 2009. — № 1. — С. 94-101.
Abstract: The aim of our research was to check the influence of discovered methodic of hippotherapy on developing of self-service capacity of the patient with a children's cerebral paralysis in age 3-7. Our methodic was based on common principals of adaptive physical education, functional systems theory, theory of discovering education. We took the rough motoric check by Cheily, links corners checking, spyrometry and some tests of thin motoric as a criteries.
В статье предлагается онтогенетически обоснованная методика физической реабилитации детей 3-7 лет со спастической формой ДЦП, показано влияние иппотерапии на формирование навыков бытового самообслуживания. Разработка методики с использованием иппотерапии была основана на общих положениях теории физической культуры и адаптивной физической культуры, основах теории функциональных систем, теории развивающего обучения.
Keywords: AN INTERCOURSE
A COMMUNICATION
A VERBAL FACILITY OF COMMUNICATION
COMMUNICATIVE ABILITIES AND ATTAINMENT
A MENTAL DEFICIENCY
РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ БЫТОВОГО САМООБСЛУЖИВАНИЯ
ИППОТЕРАПИЯ
ЦЕРЕБРАЛЬНЫЕ ПАРАЛИЧИ
КОРРЕКЦИОННАЯ ПЕДАГОГИКА
ФИЗИЧЕСКАЯ РЕАБИЛИТАЦИЯ
СОЦИАЛЬНАЯ РЕАБИЛИТАЦИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_01_013.pdf344,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.