Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32550
Title: | Создание внутренней системы оценки качества в современном общеобразовательном учреждении |
Other Titles: | Quality Management in Educational Establishments |
Authors: | Давыдова, Н. Н. Davydova, N. N. |
Issue Date: | 2009-06 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Давыдова, Н. Н. Создание внутренней системы оценки качества в современном общеобразовательном учреждении / Н. Н. Давыдова // Образование и наука. — 2009. — № 6. — С. 13-26. |
Abstract: | In this paper various approaches to understanding the essence of the quality of education are analyzed. The paper also considers the process of creating the system of development and the system of management of quality in general educational establishments of the advanced status, the basic processes of the latter being submitted. The changes which ccurred in their activities after introduction of the system of quality management are designated В статье анализируются различные подходы к пониманию сущности качества образования, рассмотрен процесс создания системы разработки и системы менеджмента качества в общеобразовательном учреждении повышенного статуса, представлены основные процессы данной системы, обозначены изменения, происшедшие в деятельности после внедрения внутришкольной системы менеджмента качества |
Keywords: | QUALITY QUALITY OF EDUCATION SYSTEM OF QUALITY MANAGEMENT PRINCIPLES OF TQM (TOTAL QUALITY MANAGEMENT) THE PROCESS APPROACH QUALITY MANAGEMENT OF EDUCATION КАЧЕСТВО КАЧЕСТВО ОБРАЗОВАНИЯ СИСТЕМА МЕНЕДЖМЕНТА КАЧЕСТВА ПРИНЦИПЫ TQM (TOTAL QUALITY MANAGEMENT) ПРОЦЕССНЫЙ ПОДХОД УПРАВЛЕНИЕ КАЧЕСТВОМ ОБРАЗОВАНИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №6.2 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_06_2_003.pdf | 442,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.