Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32599
Title: | Дифференцированное обучение школьников на основе вариантов когнитивных стилей |
Other Titles: | Differential pupil’s education on the basis of cognitive style variants |
Authors: | Сегеда, Т. А. Segeda, T. A |
Issue Date: | 2009-08 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Сегеда, Т. А. Дифференцированное обучение школьников на основе вариантов когнитивных стилей / Т. А. Сегеда // Образование и наука. — 2009. — № 8. — С. 45-54. |
Abstract: | In the article are considered mechanisms of differential levels accounting with pupils’ cognitive styles which are individually unique ways of educational information processing. In authors opinion inculcation the ideas of style approach, which is based on individual differences of pupils’ perception, analysis, structuring, comprehension, application and valuation of subject, in schooling practice can greatly improve quality of educational process В статье рассматриваются механизмы уровневой дифференциации с учетом когнитивных стилей учащихся, являющихся индивидуально-своеобразными способами переработки учебной информации. На взгляд авторов, внедрение в практику школьного обучения и дейстилевого подхода, основанного на индивидуальных различиях учащихся в восприятии, анализе, структурировании, осмыслении, применении и оценивании изучаемого предмета, может значительно повысить качество процесса образования |
Keywords: | COGNITIVE STYLES DEPENDENT – INDEPENDENT IMPULSIVITY - REFLEXIVITY PUPILS STUDY STRATEGIES КОГНИТИВНЫЕ СТИЛИ ПОЛЕЗАВИСИМОСТЬ – ПОЛЕНЕЗАВИСИМОСТЬ ИМПУЛЬСИВНОСТЬ – РЕФЛЕКСИВНОСТЬ СТРАТЕГИИ УЧЕБНОЙДЕЯТЕЛЬНОСТИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №8 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_08_005.pdf | 400,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.