Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32611
Title: | Совершенствование умений аудирования младших школьников в учебной деятельности |
Other Titles: | Perfection of audition skills of yonger age pupils in teaching activity |
Authors: | Ибакаева, Е. К. Кусова, М. Л. Ibamaeva, E. K. Kusova, M. L. |
Issue Date: | 2009-08 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Ибакаева, Е. К. Совершенствование умений аудирования младших школьников в учебной деятельности / Е. К. Ибакаева, М. Л. Кусова // Образование и наука. — 2009. — № 8. — С. 137-143. |
Abstract: | Audition is one of the major kinds of speech activity, possession which defines pupils’ training success. Age features of younger school age children: mind development, speech forming, and writing skills show the necessity of effective and adequate audition training methods. In the article basic problems of audition training are considered, teacher’s games, methods and receptions are offered. Stages and order of better audition training are also offered Аудирование является одним из важнейших видов речевой деятельности, владение которым определяет успешность обучения школьника. Возрастные особенности детей младшего школьного возраста: особенности развития психики, формирование речевых качеств, освоение навыков письма – обусловливают необходимость адекватных и эффективных способов обучения аудированию. В статье рассмотрены основные проблемы, связанные с обучением аудированию, предложены приемы, игры и методы, которые может использовать учитель начальных классов. Показано, на каком этапе и в какой последовательности следует обучать аудированию младших школьников |
Keywords: | AUDITION THE YOUNGER PUPIL TRAINING PERFECTION OF AUDITION. АУДИРОВАНИЕ МЛАДШИЙ ШКОЛЬНИК ОБУЧЕНИЕ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ АУДИРОВАНИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №8 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_08_016.pdf | 307,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.