Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32644
Title: | Проблема трудности учебных тестовых заданий |
Other Titles: | The Assessment of Difficulty of Teaching Tests |
Authors: | Гидлевский, А. В. Кошкарова, Т. В. Gidlevsky, A. V. Koshkarova, T. V. |
Issue Date: | 2009-10 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Гидлевский, А. В. Проблема трудности учебных тестовых заданий / А. В. Гидлевский, Т. В. Кошкарова // Образование и наука. — 2009. — № 10. — С. 13-21. |
Abstract: | The paper considers the subject-predicate approach to the assessment of difficulty of teaching tests. The integrated analysis of the problem situation and its solution is an effective tool to be used in this process В статье обсуждается применение субъект-предикатного подхода к исчислению трудности учебных тестовых заданий. Cтруктура содержания условия и решения рассматриваются с единых позиций, что позволяет получить эффективный инструментарий исчисления трудности тестового задания как дидактического целого |
Keywords: | SUBJECT-PREDICATE APPROACH DIFFICULTY OF TEACHING PROBLEM SITUATIONS DIFFICULTY OF THE TEST СУБЪЕКТ-ПРЕДИКАТНЫЙ ПОДХОД ТРУДНОСТЬ УСЛОВИЯ УЧЕБНОГО ТЕСТОВОГО ЗАДАНИЯ ТРУДНОСТЬ ТЕКСТА |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №10 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_10_003.pdf | 343,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.