Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32644
Title: Проблема трудности учебных тестовых заданий
Other Titles: The Assessment of Difficulty of Teaching Tests
Authors: Гидлевский, А. В.
Кошкарова, Т. В.
Gidlevsky, A. V.
Koshkarova, T. V.
Issue Date: 2009-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Гидлевский, А. В. Проблема трудности учебных тестовых заданий / А. В. Гидлевский, Т. В. Кошкарова // Образование и наука. — 2009. — № 10. — С. 13-21.
Abstract: The paper considers the subject-predicate approach to the assessment of difficulty of teaching tests. The integrated analysis of the problem situation and its solution is an effective tool to be used in this process
В статье обсуждается применение субъект-предикатного подхода к исчислению трудности учебных тестовых заданий. Cтруктура содержания условия и решения рассматриваются с единых позиций, что позволяет получить эффективный инструментарий исчисления трудности тестового задания как дидактического целого
Keywords: SUBJECT-PREDICATE APPROACH
DIFFICULTY OF TEACHING PROBLEM SITUATIONS
DIFFICULTY OF THE TEST
СУБЪЕКТ-ПРЕДИКАТНЫЙ ПОДХОД
ТРУДНОСТЬ УСЛОВИЯ УЧЕБНОГО ТЕСТОВОГО ЗАДАНИЯ
ТРУДНОСТЬ ТЕКСТА
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №10
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_10_003.pdf343,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.