Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32648
Title: | Субъективные предпосылки личностной автономии индивидуальных предпринимателей |
Other Titles: | Subjective Preconditions of Pesonality Autonomy of Sole Traders |
Authors: | Зеер, Э. Ф. Павлова, А. М. Zeer, E. F. Pavlova, A. M. |
Issue Date: | 2009-10 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Зеер, Э. Ф. Субъективные предпосылки личностной автономии индивидуальных предпринимателей / Э. Ф. Зеер, А. М. Павлова // Образование и наука. — 2009. — № 10. — С. 40-48. |
Abstract: | The paper deals with the subjective preconditions of personality autonomy as an ability of the subject to use appropriately and develop potential in solving problem situations in the activities and interaction with the external world. One of the premises of the autonomy of sole traders is their resposibility, the latter to be formed duting vocational training of future businessmen В работе рассмотрены субъективные предпосылки личностной автономии – способности к адекватному использованию индивидуальных потенциальных возможностей при разрешении проблемных ситуаций в процессе деятельности или взаимодействия с внешним социальным пространством. Важной предпосылкой личностной автономии субъектов индивидуальной предпринимательской в различных сферах жизнедеятельности является ответственность, которую необходимо формировать в процессе профессиональной подготовки будущих бизнесменов |
Keywords: | PERSONALITY AUTONOMY THE POTENTIAL OF THE SUBJECT THE SUBJECT OF ENTREPRENEURIAL ACTIVITIES SUBJECTIVE PRECONDITIONS OF INDIVIDUAL AUTONOMY ЛИЧНОСТНАЯ АВТОНОМИЯ ПОТЕНЦИАЛЬНЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ СУБЪЕКТА СУБЪЕКТ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СУБЪЕКТИВНЫЕ ПРЕДПОСЫЛКИ ЛИЧНОСТНОЙ АВТОНОМИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
metadata.dc.description.sponsorship: | Работа выполнена при поддержке гранта РГНФ № 08-06-83604а/У |
Origin: | Образование и наука. 2009. №10 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_10_006.pdf | 338,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.