Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32654
Title: | Соотношение динамики двигательных и умственных способностей у юношей и девушек 17–20 лет |
Other Titles: | Dynamics Correllation of Motion and Intellect Abilities of 17–20-year-old Students |
Authors: | Ревенко, Е. М. Сальников, В. А. Revenko, E. M. Salnikov, V. A. |
Issue Date: | 2009-10 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Ревенко, Е. М. Соотношение динамики двигательных и умственных способностей у юношей и девушек 17–20 лет / Е. М. Ревенко, В. А. Сальников // Образование и наука. — 2009. — № 10. — С. 102-112. |
Abstract: | The paper presents the research results showing that there is a connection between motion and intellect abilities of 17-20-year old people. The rates of physical and intellectual development are positively interdependent. The paper outlines the prospects of applying the above phenomena in the educational process В статье приведены результаты исследования взаимовлияния двигательного и умственного развития юношей и девушек в возрасте 17–20 лет. Подтверждается, что темпы прироста двигательных способностей обнаруживают положительную связь с динамикой интеллекта у лиц обоего пола. Намечены перспективы использования выявленных закономерностей в построении образовательного процесса |
Keywords: | MOTION ABILITIES (MUSCLE STRENGTH SPEED ENDURANCE) INTELLECTUAL ABILITIES INTELLIGENCE ONTOGENESIS METHOD OF SYSTEM DIFFERENTIATION ДВИГАТЕЛЬНЫЕ СПОСОБНОСТИ УМСТВЕННЫЕ СПОСОБНОСТИ ИНТЕЛЛЕКТ ОНТОГЕНЕЗ МЕТОД СИСТЕМНОЙ ДИФФЕРЕНЦИАЦИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №10 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_10_012.pdf | 392,54 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.