Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32668
Title: Истоки и характер типичных ошибок в педагогических исследованиях
Other Titles: The Origin and Nature of Typical Mistakes Made in Pedagogical Research
Authors: Загвязинский, В. И.
Zagvyazinsky, V. I.
Issue Date: 2009-11
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Загвязинский, В. И. Истоки и характер типичных ошибок в педагогических исследованиях / В. И. Загвязинский // Образование и наука. — 2009. — № 11. — С. 5-12.
Abstract: The paper reveals the origin and nature of typical mistakes made when defining main ideas and procedures of pedagogical research, as well as in carrying out the latter. The purpose is to prevent and improve methodological culture of pedagogical researchers
В статье с целью профилактики недочетов и повышения методологической культуры педагогов-исследователей раскрываются истоки и характер типичных недостатков и ошибок в изложении, определении ведущих идей, процедур педагогического исследования
Keywords: THE CREATIVE CORE OF RESEARCH
IMITATION OF RESEARCH
METHODOLOGICAL CULTURE
TYPICAL ERRORS IN THE PROCEDURE OF RESEARCH AND ITS DESCRIPTION
ТВОРЧЕСКОЕ ЯДРО ИССЛЕДОВАНИЯ
ИМИТАЦИЯ НАУЧНОГО ПОИСКА
МЕТОДОЛОГИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА
ХАРАКТЕРНЫЕ ОШИБКИ В ПРОЦЕДУРЕ ИССЛЕДОВАНИЯ И В ИЗЛОЖЕНИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №11
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_11_003.pdf407,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.