Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32679
Title: Модель преподавания учебной дисциплины: дидактический аспект
Other Titles: A Model of Teaching Academic Subjects
Authors: Папуловская, Н. В.
Papulovskaya, N. V.
Issue Date: 2009-11
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Папуловская, Н. В. Модель преподавания учебной дисциплины: дидактический аспект / Н. В. Папуловская // Образование и наука. — 2009. — № 11. — С. 96-103.
Abstract: The paper describes one of higher school didactic categories – a teaching model design; differences between training and teaching models analysed, the necessity to construct both models in pedagogical practice proved. Methodologial recommendations on the teaching model design are given
В статье рассматривается один из вопросов дидактики высшей школы – построение модели преподавания. Выявляется разница между моделями обучения и преподавания, обосновывается необходимость построения обеих моделей в педагогической практике. Даются методические рекомендации построения модели преподавания учебной дисциплины
Keywords: TEACHING MODEL
TRAINING MODEL
COMPETENCE
PEDAGOGICAL TECHNOLOGY
METHODS
МОДЕЛЬ ПРЕПОДАВАНИЯ
МОДЕЛЬ ОБУЧЕНИЯ
КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ТЕХНОЛОГИЯ
МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №11
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_11_013.pdf379,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.