Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32699
Title: Методологическое обоснование образовательной концепции Селестена Френе
Other Titles: Methodological Grounding of Choosing Frenet’s Educational Concept
Authors: Барышникова, О. М.
Baryshnikova, O. M.
Issue Date: 2009-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Барышникова, О. М. Методологическое обоснование образовательной концепции Селестена Френе / О. М. Барышникова // Образование и наука. — 2009. — № 2. — С. 105-113.
Abstract: The article focuses on S. Freinet’s pedagogical principles which determine methodological peculiarities of his educational conception as a pedagogue-innovator. It contains the methods providing the integrated realization of these principles
В статье дано описание принципов педагогики С. Френе, определяющих методологическое своеобразие его образовательной концепции педагога-новатора, и названы методы, обеспечивающие комплексную реализацию данных принципов
Keywords: SELF-DETERMINATION OF STUDENTS
FREE SELF-EXPRESSION
SOCIAL ORIENTATI-ON
FREE CREATION
EDUCATIONAL SPHERE
САМООПРЕДЕЛЕНИЕ УЧАЩИХСЯ
СВОБОДНОЕ САМОВЫРАЖЕНИЕ
СОЦИАЛЬНАЯ НАПРАВЛЕННОСТЬ
СВОБОДНОЕ ТВОРЧЕСТВО
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_02_013.pdf367,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.