Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32699
Title: | Методологическое обоснование образовательной концепции Селестена Френе |
Other Titles: | Methodological Grounding of Choosing Frenet’s Educational Concept |
Authors: | Барышникова, О. М. Baryshnikova, O. M. |
Issue Date: | 2009-02 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Барышникова, О. М. Методологическое обоснование образовательной концепции Селестена Френе / О. М. Барышникова // Образование и наука. — 2009. — № 2. — С. 105-113. |
Abstract: | The article focuses on S. Freinet’s pedagogical principles which determine methodological peculiarities of his educational conception as a pedagogue-innovator. It contains the methods providing the integrated realization of these principles В статье дано описание принципов педагогики С. Френе, определяющих методологическое своеобразие его образовательной концепции педагога-новатора, и названы методы, обеспечивающие комплексную реализацию данных принципов |
Keywords: | SELF-DETERMINATION OF STUDENTS FREE SELF-EXPRESSION SOCIAL ORIENTATI-ON FREE CREATION EDUCATIONAL SPHERE САМООПРЕДЕЛЕНИЕ УЧАЩИХСЯ СВОБОДНОЕ САМОВЫРАЖЕНИЕ СОЦИАЛЬНАЯ НАПРАВЛЕННОСТЬ СВОБОДНОЕ ТВОРЧЕСТВО ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №2 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_02_013.pdf | 367,27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.