Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32701
Title: | Формирование иноязычной коммуникативной компетенции студентов технического вуза в процессе внеаудиторной самостоятельной работы |
Other Titles: | Developing Foreign Language Competence of Students of Technical Colleges in Extracurricular Work |
Authors: | Чичиланова, С. А. Tchichilanova, S. A. |
Issue Date: | 2009-02 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Чичиланова, С. А. Формирование иноязычной коммуникативной компетенции студентов технического вуза в процессе внеаудиторной самостоятельной работы / С. А. Чичиланова // Образование и наука. — 2009. — № 2. — С. 125-132. |
Abstract: | A necessity of a foreign communicative preparation for international professional co-operation of young specialists is based in the article. Besides it stressed significance for them information about widening the horizons of international business and professional mutual interaction in the sphere of Labour, Technology, Economics and Environmental protection. A technology of forming communicative preparation is expounded В статье обосновывается необходимость иноязычной коммуникативной подготовки молодых специалистов к международному профессиональному сотрудничеству, расширению международного делового и профессионального взаимодействия в сферах труда, техники, экономики, охраны окружающей среды. Представлена технология формирования иноязычной коммуникативной компетенции |
Keywords: | FOREIGN COMMUNICATIVE COMPETENCE EXTRACURRICULAR SELF-DEPENDENT WORK CRITERIA AND INDICES OF ORGANIZED COMPETENCE LEVEL TECHNOLOGY FOREIGN LANGUAGE ИНОЯЗЫЧНАЯ КОММУНИКАТИВНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ ВНЕАУДИТОРНАЯ САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ РАБОТА КРИТЕРИИ И ПОКАЗАТЕЛИ УРОВНЯ СФОРМИРОВАННОСТИ КОМПЕТЕНЦИИ ТЕХНОЛОГИЯ ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №2 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_02_015.pdf | 352,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.