Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32722
Title: Воспитание у подрастающего поколения межнациональной толерантности на основе традиционной культуры народов Урала
Other Titles: Upbringing interethnic tolerance at the younger generation on the basis of traditional culture of Ural nations
Authors: Куприна, Н. Г.
Зайнагов, А. Р.
Kuprina, N. G.
Zainagov, A. R.
Issue Date: 2009-03
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Куприна, Н. Г. Воспитание у подрастающего поколения межнациональной толерантности на основе традиционной культуры народов Урала / Н. Г. Куприна, А. Р. Зайнагов // Образование и наука. — 2009. — № 3. — С. 97-106.
Abstract: The problem of joining the younger generation to the national tradition on the base of unity principle in development of national self-awareness and international tolerance is analyzed in the article. Possible points of view are based in connection with unity of various national cultures in educational process. Practical methods of joining children to traditions of the Ural in mixed national groups of the educational institutions are described
В статье анализируется проблема этнического воспитания подрастающего поколения в соответствии с принципом единства в развитии национального самосознания и межнациональной толерантности. Обосновываются возможные точки соприкосновения и общности различных национальных культур в воспитательном процессе. Описываются практические приемы приобщения детей к традициям народов Урала в смешанных по национальному составу детских образовательных учреждениях
Keywords: TOLERANCE SELF-AWARENESS
TRADITIONS OF NATIONAL PEDAGOGIC
CULTURE OF URAL NATIONS
ТОЛЕРАНТНОЕ СОЗНАНИЕ
ТРАДИЦИИ НАРОДНОЙ ПЕДАГОГИКИ
КУЛЬТУРА НАРОДОВ УРАЛА
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №3
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_03_014.pdf354,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.