Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32723
Title: | Проектирование смыслоориентированного урока в общеобразовательной школе |
Other Titles: | Projection of sense-oriented lesson in comprehensive school |
Authors: | Белякова, Е. Г. Belyakova, E. G. |
Issue Date: | 2009-03 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Белякова, Е. Г. Проектирование смыслоориентированного урока в общеобразовательной школе / Е. Г. Белякова // Образование и наука. — 2009. — № 3. — С. 107-117. |
Abstract: | In еру article designing possibilities sense-oriented lesson are considered. Main principles of construction of a lesson, its structurally-substantial and remedial characteristics are defined В статье рассматриваются возможности проектирования смыслоориентированного урока. Определены основные принципы построения урока, его структурно-содержательные и процессуальные характеристики |
Keywords: | SENSE-VALUE APPROACH SENSE-ORIENTED ЕEDUCATION SENSE-ORIENTED LESSON PREUNDERSTANDING ACTUALIZATION COGNITIVE UNDERSTANDING INTERPRETIVE UN-DERSTANDING LIFE UNDERSTANDING ЦЕННОСТНО-СМЫСЛОВОЙ ПОДХОД СМЫСЛООРИЕНТИРОВАННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ СМЫСЛООРИЕНТИРОВАННЫЙ УРОК АКТУАЛИЗАЦИЯ ПРЕДПОНИМАНИЯ КОГНИТИВНОЕ ПОНИМАНИЕ ИНТЕРПРЕТАТИВНОЕ ПОНИМАНИЕ БЫТИЙНОЕ ПОНИМАНИЕ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №3 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_03_015.pdf | 347,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.