Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32737
Title: Учебно-познавательный процесс в аспекте развития дивергентного и конвергентного мышления
Other Titles: Training and cognitive process in aspects of divergent evolution and convergent thinking
Authors: Дегтярев, С. М.
Dygterev, S. N.
Issue Date: 2009-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Дегтярев, С. М. Учебно-познавательный процесс в аспекте развития дивергентного и конвергентного мышления / С. М. Дегтярев // Образование и наука. — 2009. — № 4. — С. 23-36.
Abstract: The article attempts to show interaction of divergent and convergent thinking as components of unified cogitativity. Description of divergent type tasks is given. Effectiveness its use for development pupil’s creative intelligence in a process of training and cognitive activity is shown
В статье предпринята попытка показать взаимодействие конвергентного и дивергентного мышления как компонентов единого мыслительного процесса. Дано описание задач дивергентного типа. Доказана эффективность их применения для развития креативного интеллекта школьников в процессе учебно-познавательной деятельности
Keywords: DIVERGENT EVOLUTION
CONVERGENT THINKING
CREATIVITY
TRAINING AND COGNITIVE ACTIVITY
ДИВЕРГЕНТНОЕ МЫШЛЕНИЕ
КОНВЕРГЕНТНОЕ МЫШЛЕНИЕ
КРЕАТИВНОСТЬ
УЧЕБНО-ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_04_003.pdf452,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.