Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32748
Title: Развитие познавательного интереса младших школьников с задержкой психического развития на основе актуализации жизненного опыта
Other Titles: Cognitive interest development of primary school children with mental retardation on the basis of actualization experience
Authors: Болгарова, М. А.
Bolgarova, M. A
Issue Date: 2009-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Болгарова, М. А. Развитие познавательного интереса младших школьников с задержкой психического развития на основе актуализации жизненного опыта / М. А. Болгарова // Образование и наука. — 2009. — № 4. — С. 120-128.
Abstract: Criteria of interest forming to knowledge of primary school children with mental retardation are described in the article. Effectiveness of this quality development on the basis of children actualization experience is shown by experiments
В статье представлены критерии сформированности познавательного интереса у младших школьников с задержкой психического развития (ЗПР). Экспериментально доказана эффективность развития этого качества на основе актуализации жизненного опыта детей
Keywords: MENTAL RETARDATION
COGNITIVE INTEREST
EXPERIENCE
ЗАДЕРЖКА ПСИХИЧЕСКОГО РАЗВИТИЯ
ПОЗНАВАТЕЛЬНЫЙ ИНТЕРЕС
ЖИЗНЕННЫЙ ОПЫТ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_04_013.pdf403,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.