Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32750
Title: Диагностика и коррекция коммуникативной компетентности младших школьников с задержкой психического развития на основе учебного взаимодействия
Other Titles: Diagnostics and correction of communicative competence of primary school children with mental retardation on the basis of educa-tional interaction
Authors: Степина, О. С.
Stepina, O. S.
Issue Date: 2009-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Степина, О. С. Диагностика и коррекция коммуникативной компетентности младших школьников с задержкой психического развития на основе учебного взаимодействия / О. С. Степина // Образование и наука. — 2009. — № 4. — С. 129-138.
Abstract: Topical level of communicative skills of primary school children with mental retardation is represented in the article. Experimental date is represented. They prove that educational interaction is a sovereign remedy for communicative skills development
В статье представлены результаты исследования актуального уровня развития коммуникативных умений младших школьников с ЗПР. Приведены экспериментальные данные, доказывающие, что организация активных форм учебного взаимодействия является эффективным средством развития данных умений
Keywords: COMMUNICATIVE COMPETENCE
COMMUNICATIVE SKILLS
EDUCATIONAL IN-TERACTION
SCHOOL CHILDREN WITH MENTAL RETARDATION
КОММУНИКАТИВНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
КОММУНИКАТИВНЫЕ УМЕНИЯ
УЧЕБНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
УЧАЩИЕСЯ С ЗАДЕРЖКОЙ ПСИХИЧЕСКОГО РАЗВИТИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_04_014.pdf416,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.