Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32750
Title: | Диагностика и коррекция коммуникативной компетентности младших школьников с задержкой психического развития на основе учебного взаимодействия |
Other Titles: | Diagnostics and correction of communicative competence of primary school children with mental retardation on the basis of educa-tional interaction |
Authors: | Степина, О. С. Stepina, O. S. |
Issue Date: | 2009-04 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Степина, О. С. Диагностика и коррекция коммуникативной компетентности младших школьников с задержкой психического развития на основе учебного взаимодействия / О. С. Степина // Образование и наука. — 2009. — № 4. — С. 129-138. |
Abstract: | Topical level of communicative skills of primary school children with mental retardation is represented in the article. Experimental date is represented. They prove that educational interaction is a sovereign remedy for communicative skills development В статье представлены результаты исследования актуального уровня развития коммуникативных умений младших школьников с ЗПР. Приведены экспериментальные данные, доказывающие, что организация активных форм учебного взаимодействия является эффективным средством развития данных умений |
Keywords: | COMMUNICATIVE COMPETENCE COMMUNICATIVE SKILLS EDUCATIONAL IN-TERACTION SCHOOL CHILDREN WITH MENTAL RETARDATION КОММУНИКАТИВНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ КОММУНИКАТИВНЫЕ УМЕНИЯ УЧЕБНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ УЧАЩИЕСЯ С ЗАДЕРЖКОЙ ПСИХИЧЕСКОГО РАЗВИТИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №4 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_04_014.pdf | 416,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.