Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32759
Title: Основы интегративного обучения
Other Titles: Fundamentals of integrative education
Authors: Гриценко, Л. И.
Gritcenko, L. I.
Issue Date: 2009-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Гриценко, Л. И. Основы интегративного обучения / Л. И. Гриценко // Образование и наука. — 2009. — № 5. — С. 3-12.
Abstract: The subject matter of integrative education as an opposition constructible synthesis is exposed in the article. Integration which function is a dialectical conflict resolution between oppositions is a methodological foundation of integrative education. Educational process and its participant’s creative development are provided on this basis. The essential theses of integrative education are formulated, its content is exposed
В статье описана сущность интегративного обучения как конструктивный синтез противоположных оппозиций. Методологической основой данного обучения является интеграция, функцией которой выступает диалектическое разрешение противоречий между оппозициями, на основе чего обеспечивается творческое развитие образовательного процесса и каждого его участника. Сформулированы основные положения интегративного обучения, раскрыто их содержание
Keywords: NTEGRATION
INTEGRATIVE EDUCATION
HOLISTIC MAN
CONSTRUCTIBLE SYN-THESIS
HERMENEUTICS
TECHNOLOGY OF EDUCATIONAL PROCESS
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_05_002.pdf360,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.