Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32763
Title: Геометро-графическая подготовка инженера: роль и место в системе образования
Other Titles: Geometry and graphical engineer training: part and place in educational system
Authors: Рукавишников, В. А.
Rukavishnikov, V. A.
Issue Date: 2009-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Рукавишников, В. А. Геометро-графическая подготовка инженера: роль и место в системе образования / В. А. Рукавишников // Образование и наука. — 2009. — № 5. — С. 32-37.
Abstract: The article is devoted to a crisis aspect of geometric and graphic engineer train-ing in an institution, resulted from its modern manufacture inadequacy. It is proved that descriptive geometry is a historical stage of geometrical simulation development. Geometrical simulation, being a part of basis (manufacture) and a superstructure (science) and providing its interaction, is a basic demesne of knowledge relative to other science
В статье рассматривается один из аспектов кризиса геометро-графической подготовки инженера в вузе, возникшего в результате ее не соответствия требованиям современного производства. Доказывается, что начертательная геометрия – лишь исторический этап развития геометрического моделирования, которое, будучи частью базиса (производства) и надстройки (науки) и обеспечивая их взаимодействие: является базисной областью знания по отношению к другим наукам
Keywords: HIGHER SCHOOL
DESCRIPTIVE GEOMETRY
GEOMETRIC SIMULATION
ENGINEER-ING GRAPHICS
COMPUTER GRAPHICS
GEOMETRY
ENGINEERING GEOMETRICAL SIMULATION
ВЫСШАЯ ШКОЛА
НАЧЕРТАТЕЛЬНАЯ ГЕОМЕТРИЯ
ГЕОМЕТРИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ
ИНЖЕНЕРНАЯ ГРАФИКА
КОМПЬЮТЕРНАЯ Г РАФИКА
ГЕОМЕТРИЯ
ИНЖЕНЕРНОЕ ГЕОМЕТРИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_05_005.pdf296,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.