Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32931
Title: | Концептуально-методические основы развития образовательной программы «Профессионально-педагогические технологии» |
Other Titles: | Conceptual foundations of development educational programs «Professional and pedagogic technologies» |
Authors: | Эрганова, Н. Е. Erganova, N. E. |
Issue Date: | 2008-02 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Эрганова, Н. Е. Концептуально-методические основы развития образовательной программы «Профессионально-педагогические технологии» / Н. Е. Эрганова // Образование и наука. — 2008. — № 1. — С. 71-81. |
Abstract: | In this article the problem of creation of the Russian model of preparation of managers is considered in view of domestic and foreign experience, methodical principles of training to a direction are determined, directions of development of management-formation in Russia are designated. Статья посвящена актуальным проблемам современного профессионально-педагогического образования, для решения которых необходима новая концепция развития образования в России. Приводятся основные положения и результаты внедрения в РГППУ образовательной программы «Профессионально-педагогические технологии», которые могут быть полезны для развития профессионально-педагогического образования в целом. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №1 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_01_010.pdf | 334,6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.