Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32935
Title: Деятельностно-прагматический и концептуальный подходы к определению содержания профессионально-ориентированного вузовского курса «Русский язык и культура речи» для студентов-нефилологов
Other Titles: Active and pragmatic, conceptual approaches to determination of content professional-oriented of institute of higher education’s course «Russian language and standard of speech» for student – no philologists
Authors: Коренева, А. В.
Koreneva, A. V.
Issue Date: 2008-09
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Коренева, А. В. Деятельностно-прагматический и концептуальный подходы к определению содержания профессионально-ориентированного вузовского курса «Русский язык и культура речи» для студентов-нефилологов / А. В. Коренева // Образование и наука. — 2008. — № 6. — С. 40-46.
Abstract: The article presents the model of forming the contents of the professionally oriented university course «The Russian language and Speech Culture», based on the conceptual and pragmatic approaches. It proves that this variant of systematization and structuring leads to the deeper integration of language materials.
В статье предложена модель построения содержания профессионально-ориентированного вузовского курса «Русский язык и культура речи», основанная на концептуальном и деятельностно-прагматическом подходах. Доказывается, что такой вариант систематизации и структурирования приводит к более глубокой интеграции речеведческого материала.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_06_006.pdf341,2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.