Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32939
Title: Особенности адаптационного процесса студентов педагогического вуза
Other Titles: Peculiarities of student’s adaptive process from pedagogic institute of higher education
Authors: Пакулина, С. А.
Pakulina, S. A.
Issue Date: 2008-09
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Пакулина, С. А. Особенности адаптационного процесса студентов педагогического вуза / С. А. Пакулина // Образование и наука. — 2008. — № 6. — С. 66-76.
Abstract: The article covers the problem of professional training of teachers. It also generalizes phases and levels of adaptation process from a position of activity approach. The author analyses personal and individual levels of students’ adaptation and exposes features of students’ adaptation in the pedagogical university. The adaptation process connects with the academic progress, form of education (correspondent, full-time) and gender differences.
В статье рассматривается проблема профессиональной подготовки педагогов. С позиции деятельностного подхода обобщены и исследованы стадии, личностный и индивидный уровни адаптации студентов в вузе. Выявлены особенности адаптационного процесса студентов педагогического вуза и его связи с академической успеваемостью, формой обучения (заочное, дневное) и гендерными различиями.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_06_010.pdf300,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.