Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32940
Title: | Методический комплекс диагностики сформированности интеллектуально-педагогической компетентности будущего учителя |
Other Titles: | A method complex of diagnostics organized intellectual and pedagogic competence of a future teacher |
Authors: | Полянская, Е. Е. Polyanskaya, E. E. |
Issue Date: | 2008-09 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Полянская, Е. Е. Методический комплекс диагностики сформированности интеллектуально-педагогической компетентности будущего учителя / Е. Е. Полянская // Образование и наука. — 2008. — № 6. — С. 77-85. |
Abstract: | Clause is devoted to the description of a methodical complex of diagnostics focused on revealing of characteristics of mental experience of the student which are considered as the psychological carrier of is intellectual-pedagogical competence of the future teacher. The techniques considered in clause, allow to estimate a degree of formation of such basic characteristics of mental experience of the future teacher, as: a variety and complexity of semantic attributes of a conceptual field; extensiveness of a semantic context in conditions of the decision of a professional problem; the involuntary and any control of processes of processing of the information and an openness of a cognitive position. Статья посвящена описанию методического комплекса диагностики, ориентированного на выявление характеристик понятийного и метакогнитивного опыта студента, которые рассматриваются как психологический носитель интеллектуально-педагогической компетентности будущего учителя. Представленные в статье методики позволяют оценить степень сформированности таких основных характеристик ментального опыта будущего учителя, как разнообразие и сложность семантических признаков понятийного поля; обширность семантического контекста в условиях решения профессиональной задачи; непроизвольный и произвольный контроль процессов переработки информации; метакогнитивная осведомленность и открытость познавательной позиции. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №6 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_06_011.pdf | 304,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.