Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32942
Title: Развитие креативности подростков средствами дисциплин гуманитарного цикла
Other Titles: A development of teenager’s creation by facilities of humanitarian cycle’s discipline
Authors: Гартунг, Т. А.
Gartung, T. A.
Issue Date: 2008-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Гартунг, Т. А. Развитие креативности подростков средствами дисциплин гуманитарного цикла / Т. А. Гартунг // Образование и наука. — 2008. — № 1. — С. 82-90.
Abstract: There are one of possible approaches to development creative teenagers during studying disciplines of a humanitarian cycle – the organization discourse is offered to activity of schoolboys in view of rational and figurative plans of thinking, balanced development cognitive and the is emotional-personal parties of trainees in clause.
В статье предлагается один из возможных способов развития креативности подростков в процессе изучения гуманитарных дисциплин – организация дискурсивной деятельности с учетом взаимопереходов рационального и образного планов мышления, сбалансированного развития когнитивной и эмоционально-личностной составляющих.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_01_011.pdf322,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.