Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32944
Title: Педагогический потенциал туристических походов
Other Titles: A pedagogic potential of tourist’s excursions
Authors: Лихолетов, В. В.
Почебут, Д. А.
Liholetov, V. V.
Pothebut, D. A.
Issue Date: 2008-09
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Лихолетов, В. В. Педагогический потенциал туристических походов / В. В. Лихолетов, Д. А. Почебут // Образование и наука. — 2008. — № 6. — С. 102-114.
Abstract: The article is dedicated to studying of pedagogical potential of tourism and its active forms. The topicality of the problem is caused by the tendency of increase of the role of extracurricular component in the system of modern education. Two sides of pedagogical opportunities are dies this covert such as person’s area of active socialization and miens of powerful psycho-emotional influence.
Статья посвящена изучению педагогического потенциала туризма, и в частности его активных форм, к которым относятся туристические походы. Актуальность проблемы обусловлена тенденцией повышения роли внеинституциональной составляющей в системе современного образования. Авторы последовательно раскрывают две плоскости преломления педагогических возможностей туризма: как среды активной социализации личности и как средства мощного психоэмоционального воздействия.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_06_014.pdf382,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.