Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32944
Title: | Педагогический потенциал туристических походов |
Other Titles: | A pedagogic potential of tourist’s excursions |
Authors: | Лихолетов, В. В. Почебут, Д. А. Liholetov, V. V. Pothebut, D. A. |
Issue Date: | 2008-09 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Лихолетов, В. В. Педагогический потенциал туристических походов / В. В. Лихолетов, Д. А. Почебут // Образование и наука. — 2008. — № 6. — С. 102-114. |
Abstract: | The article is dedicated to studying of pedagogical potential of tourism and its active forms. The topicality of the problem is caused by the tendency of increase of the role of extracurricular component in the system of modern education. Two sides of pedagogical opportunities are dies this covert such as person’s area of active socialization and miens of powerful psycho-emotional influence. Статья посвящена изучению педагогического потенциала туризма, и в частности его активных форм, к которым относятся туристические походы. Актуальность проблемы обусловлена тенденцией повышения роли внеинституциональной составляющей в системе современного образования. Авторы последовательно раскрывают две плоскости преломления педагогических возможностей туризма: как среды активной социализации личности и как средства мощного психоэмоционального воздействия. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №6 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_06_014.pdf | 382,85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.