Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32957
Title: К вопросу об экономической образованности и компетентности в дополнительном экономическом образовании
Other Titles: To the question of economic erudition and competence in extra economic education
Authors: Старикова, Л. Д.
Starikova, L. D.
Issue Date: 2008-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Старикова, Л. Д. К вопросу об экономической образованности и компетентности в дополнительном экономическом образовании / Л. Д. Старикова // Образование и наука. — 2008. — № 7. — С. 35-41.
Abstract: In this article necessity of reception of additional economic education is considered by students of professional – pedagogical high school. Levels of professional competence of subjects of activity are specified: knowledge, professional readiness, professional experience and professionalism. Concepts of economic erudition and competence of the future experts are considered.
В статье рассматривается необходимость получения дополнительного экономического образования студентами профессионально-педагогического вуза. Уточнены уровни профессиональной компетентности субъектов деятельности: обученность, профессиональная подготовленность, профессиональный опыт и профессионализм. Рассмотрены понятия экономической образованности и компетентности будущих специалистов.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_07_006.pdf236,04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.