Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32965
Title: | Ценностный потенциал физической культуры в развитии физических и нравственных качеств пожилых людей |
Other Titles: | A value potential of physical training in development of physical, morality and mental elder person’s qualities |
Authors: | Рямова, К. А. Розенфельд, А. С. Rjamova, K. A. Rozenfeld, A. S. |
Issue Date: | 2008-10 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Рямова, К. А. Ценностный потенциал физической культуры в развитии физических и нравственных качеств пожилых людей / К. А. Рямова, А. С. Розенфельд // Образование и наука. — 2008. — № 7. — С. 94-102. |
Abstract: | Development of values of physical training promotes active influence not only on physical abilities of the elderly persons, but also on their feelings, consciousness, mentality, intelligence that provides formation of steady socially-psychological displays: positive motivations, valuable orientations, interests and needs for sphere of physical activity and healthy style of a life. Освоение ценностей физической культуры не только способствует развитию физических способностей пожилых людей, но и воздействует на их чувства, сознание, психику, интеллект, обеспечивая формирование устойчивых социально-психологических проявлений: положительных мотиваций, ценностных ориентаций, интересов и потребностей в сферах физической активности и здорового стиля жизни. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №7 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_07_013.pdf | 303,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.