Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32966
Title: Закономерности и принципы субъектно-ориентационной концепции обучения культуре речевого общения в вузе
Other Titles: A subject-oriented conception about regularities and principles of standard of speech’s education in institute of higher education
Authors: Осиянова, О. М.
Osijanova, O. M.
Issue Date: 2008-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Осиянова, О. М. Закономерности и принципы субъектно-ориентационной концепции обучения культуре речевого общения в вузе / О. М. Осиянова // Образование и наука. — 2008. — № 7. — С. 103-111.
Abstract: The article deals with the theoretic and methodological basis of the research devoted to the problems of teaching verbal communication culture in a college educational process. It presents the system of objective laws and principles of teaching as a nucleus of a person-oriented conception. The system of objective laws and principles of teaching serves the basis for projecting the technology, which ensures formation of verbal communication culture as a personal quality.
Статья раскрывает теоретико-методологическую базу исследования проблемы обучения культуре речевого общения в образовательном процессе вуза. Представлены закономерности и принципы как ядро субъектно-ориентационной концепции. Разработанная на ее основе технология обучения обеспечивает формирование культуры речевого общения как личностного качества.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_07_014.pdf315,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.